19 januari 2009

Wat ik me nog meer herinner...

Ik slaap veel en heb geen idee wat er allemaal om me heen gebeurd. Ik heb geen benul wie er naast mijn bed verschijnen, hoe lang ze daar zitten en wat ze me vertellen. Ik kan me niet herinneren dat ik gewassen wordt of dat er artsen aan mijn bed komen, welke medische handelingen er gedaan worden of dat er onderzoeken plaatsvinden. In de verte hoor ik iemand vragen of ik televisie wil kijken. Waarschijnlijk heb ik geknikt, want opeens is er een televisie. De Olympische Spelen hoor ik iemand zeggen. Ik heb een hekel aan sport op tv. Bovendien zie ik niets aangezien ik mijn bril niet op heb. Ach... die bril. De Olympische Spelen denk ik. Daar is Dirk toch? Ik herinner me iets! Het is in Athene! Ik val weer in slaap.
Als ik mijn ogen opendoe, zie ik weer het gele gevaarte aan mijn voeteneinde hangen. Eindelijk had ik iemand duidelijk kunnen maken om dat ding weg te halen, is iemand weer zo 'vriendelijk' geweest om 'm terug te hangen. Het gele gevaarte is Bert, van Bert en Ernie. Ik heb Bert in het AMC gekregen van Juul en blijkbaar is Bert meegekomen naar Utrecht. En Bert hangt dus aan mijn voeteneinde. Bert is vervelend. Omdat ik nog steeds geen bril op heb, zie ik Bert als een grote gele vlek. Bovendien hangt Bert nooit stil. Iedereen die langs loopt, veroorzaakt beweging bij Bert. Om gek van te worden! Ik kan Bert niet meer zien, weg met Bert! Straks maar weer aan iemand duidelijk maken dat ik Bert niet meer als gezelschap wil hebben.
Ik word verhuisd naar een klein kamertje op de IC. Het zou wat meer rust geven, zeggen de artsen en verpleegkundigen. Maar ik krijg daar helemaal geen rust. Op de IC staat Andre Hazes te zingen. Niet gewoon een liedje, maar een heel concert. Ik hou helemaal niet van Andre Hazes en vraag de verpleegkundige of ze hem weg kan sturen. De verpleegkundige beweert dat meneer Hazes niet op de IC is, dat ik me dat inbeeldt. Ik word boos. Ik ben toch niet gek? Laat het ophouden! De verpleegkundige zegt dat ik me rustig moet houden en moet proberen om te gaan slapen. Hoe kan dat in godsnaam als Andre Hazes naast me staat te lallen? Ze vertelt me dat ik hallucineer van de medicijnen die ik krijg en nu weet ik het zeker... Ze zijn knettergek daar op de IC en ik moet daar zo snel mogelijk weg.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hazes of all people!

Had je niet Anouk kunnen bedenken?

;-)

Liefs en een kus!