20 oktober 2007

Make-over?

Stel je houdt van bling bling, grote kettingen, glimmende oorbellen, blinkende ringen en stralende armbanden. Mooie make-up, prachtige nagellak en glanzende lange haren. Mooie rokjes, prachtige jurken, strakke panty's en blouses met glitters. Laarzen en pumps, smalle, hoge hakken. En probeer je dan het volgende eens voor te stellen. Spijkerbroek, shirt en gympies, korte haren, geen make-up. Drie simpele ringetjes per oor, trouwring en horloge. Laarzen met amper hak, weinig sieraden, geen rokjes of jurken. Gewoon lekker makkelijk, eerder lomp en stoer dan supervrouwelijk.
Dat is het probleem waar Juul iedere dag tegenaan loopt. Juul is een echt meisje. Helaas, voor haar, is haar moeder dat nooit geweest. (En ik kan je zeggen, heb de behoefte ook nooooit gehad.) Maar sinds een week of vier is Juul bezig met het doordrukken van haar ideeën en smaak en word ik klaargestoomd voor een make-over. Alles wat blinkt, is iets voor mij. De meest groteske sieraden worden tevoorschijn getoverd. Ziet ze iemand op hoge hakken lopen, word ik daar op gewezen. Als ik haar uitleg dat ik van hoge hakken pijn aan mijn voeten krijg en dat het daarnaast ook nooit mijn sterkste kant is geweest, zegt ze gerust dat ik maar op 'hoge-hakken-les' moet gaan. Laatst stelde ze mij de vraag hoeveel moeders ik ken met kort haar? En eerlijk is eerlijk, kon er zo snel niet één verzinnen. Er moet blijkbaar, volgens Juul, nodig aan mij gewerkt worden. Het enige wat haar nog niet dwars zit (of opgevallen is), is dat ik dik ben. Daar heeft ze nog nooit iets van gezegd. Maarja, als ik die make-over in ga, zal afvallen wel bovenaan het lijstje staan!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Oooh, wat ben ik blij dat ik een jongen heb!! :) Ik ben ook geen meisjes-type en kan een meisje daar ook helemaal niets over leren. Maar het is wel enorm schattig, van Juul :)

Anoniem zei

Een moeder met kort haar....
laat me denken....
uuuuuhmmmm...
je eigen zus misschien????

Kus van zus