17 augustus 2007

Verwend

Was ik diegene die een aantal weken geleden een blog schreef in de trant van: Lang leve de vakantie! En: de Grote Vakantie kan mij niet Groot genoeg zijn? Ik kan het me nog vaag herinneren. Ik kan op dit moment werkelijk niet verzinnen waarom ik zoiets heb geschreven. Het is namelijk de laatste week van een echte Grote en vooral lange vakantie. De laatste week blijkt, in ons geval, een week te veel te zijn. Mijn hemel, Sep stuitert door het huis, amper aanspreekbaar of te corrigeren en Juul hangt de hele dag om me heen uit verveling. 'Mamhaaaaaaa, ik verveel me zo' is deze laatste week de lijfspreuk van Juul. En het is niet dat we niets doen hoor. De afgelopen weken hebben ze gelogeerd, zijn we naar de dierentuin geweest, hebben we gezwommen, gepicknickt, gefietst, gewandeld, feestjes bezocht, uiteten geweest en ga zo maar door. 'Never a dull moment' zal ik dan maar zeggen.

Vroeger had ik ook zes weken vakantie, maar je moet echt niet denken dat mijn ouders ons zes weken lang door heel Nederland sleurden om leuke dingen met ons te doen. Ben je gek! Je moest jezelf maar vermaken! En ze hadden gelijk! Mijn kinderen hebben al meer leuke dingen gedaan dan ik tot mijn 21ste en ze zijn drie en vier jaar oud. Dit jaar zijn ze al zeven keer in dierentuin Emmen geweest, drie keer naar Sprookjeswonderland en laten we Ballorig niet vergeten. We zijn op wintersport geweest, hebben een weekend in een bungalow van Centerparcs gezeten, gaan nog twee weken naar Zuid-Frankrijk en hebben in december nog een weekend Landal Greenparks op de kalender staan. Ze zijn verwend. En wij trouwens ook. Als je er zo over nadenkt, is het te belachelijk voor woorden. Ik hoop dat ze later wel kunnen waarderen dat ze zoveel gedaan hebben. Voor nu ben ik bang dat ze het vooral vanzelfsprekend vinden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Nan,
Het is normaal dat we onze kinderen zoveel mogelijk proberen mee te geven, maar of het altijd even goed is... ik twijfel er soms aan, maar ben net als jij...

Groetjes,

Limosientje

Nan zei

@limosientje:
Vraag het me ook regelmatig af of het goed is. Ben blij dat er meerderen zijn zoals ik!