06 juli 2007

Zomervakantie

Waar menig ouder grijze haren en paniekaanvallen van krijgt, vind ik werkelijk geweldig. De zomervakantie! Het kan mij niet lang genoeg duren. Uiteraard is dit pas mijn eerste Grote Vakantie, maar ik zie het helemaal zitten. Geen stress, geen klok, geen wekker, maar gewoon rustig aan. De tijd aan onszelf. Ik weet niet of de kinderen er aan toe zijn, maar ik in ieder geval wel. Het hele circus in de ochtend om Juul op school te krijgen, is niet echt aan mij besteed. Het begint al bij het vroege opstaan. En als de eerste minuten niet vlekkeloos verlopen, ben je gegarandeerd de rest van de dag de klos. Daarbij voelen mijn kinderen absoluut geen behoefte om naar mij te luisteren of om de dingen te doen die belangrijk zijn voordat ze naar school gaan, zoals daar zijn: aankleden, gezicht wassen, brood eten, melk drinken en tanden poetsen. Bovendien lijkt hun klok vele malen langzamer te lopen dan die van mij en dus denken de schatjes dat ze zeeën van tijd hebben. Vervolgens hoor ik mezelf alleen nog maar commanderen dat ze op moeten schieten, dat we op deze manier te laat komen en dat ik mijn geduld begin te verliezen. En dat is nu voorbij! Zes weken lang hoeven niet om uiterlijk half 9 op school te zijn!
Vanmorgen liep ik rond half 12 voor de laatste keer naar de school en ondanks dat de regen met bakken uit de hemel viel, ik uiteraard geen paraplu bij me had, had ik een glimlach van oor tot oor. Met in gedachten dat ik de komende 6 weken opsta als ik daar aan toe ben, kan ontbijten op mijn gemak, me aankleed als ik daar zin in heb en de deur uitga wanneer wij er klaar voor zijn zonder enige tijdsdruk, kan ik bijna zingen van geluk. Heerlijk!
Uiteraard staan er weer genoeg afspraken in mijn agenda. Wat dat betreft kan de Grote Vakantie mij niet Groot genoeg zijn. De komende weken ga ik eens lekker genieten. Lang leve de vrijheid! Lang leve de zomervakantie!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

En zo is het maar net... Hier geldt hetzelfde!

Fijne vakantie!

Kus!

Anoniem zei

Jaaaaaaaaaaaaaaa!!! Vakantie!!! Ik ook!! Lekker lang niks!
Nu nog een zonnetje...
Kus van zus

Tim D zei

en vive La France!

Unknown zei

heeeeeeeeerlijk weer vakantie even lekker ontstressen geen gezeur van maak je huiswerk etc etc.

geniet er lekker van!

Liefss