17 mei 2007

Lurkers, maakt u bekend!

Hee, jij daar, lurker van me...Dit is een oproep aan alle zwijgzame lezers. Dus eigenlijk is dit een oproep aan alle onbekenden, aan mijn ouders, mijn ooms en tantes, oud-studenten, verre kennissen, nichten en neven, toekomstige werkgevers en ex-collega's. Aan alle toevallige passanten en stille aanbidders, aan de verlegenen en de digibeten, aan iedereen die reageren maar stom vindt, aan iedereen die niet durft, iedereen die niks te zeggen heeft en iedereen die mij leest. Maakt u bekend!!! Vertel mij voor één keer dat u meeleest. Klik op het woordje 'reacties' onderaan dit stukje en zeg het:'Ik lees mee'. Liefst met (schuil-)naam. Eventueel voorzien van hobby's en andere geheimen. Vandaag (14 mei) gaat namelijk de officiële Ontlurkingsweek van start. Op initiatief van Zezunja en Yuri Maanzand staat deze week in het teken van het uit de schulp lokken van stille meelezers, de zogenaamde lurkers. Voor meer uitleg over lurken, zie het stukje in Wikipedia over lurkers.


Weet u niet of u een lurker bent? Welnu, dat is gemakkelijk na te gaan. Leest u mijn weblog of andere weblogs zonder u ooit te mengen in de reacties? Vindt u reageren stom? Weet u niet eens hoe dat moet, reageren? Grote kans dat u een lurker bent. In dat geval: doe mee! Licht een tipje van de sluier op! Aaaaaaah? Mijn dank is groot. Aan andere webloggers: neem dit initiatief over. Doe mee aan de ontlurkingsweek. Jat de door Yuri vervaardigde banner, zet 'm op uw website en roep uw lezers op tot zelfontmaskering. Give them hell!


(tekst geschreven door Zezunja) 14-05-2007

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik lees altijd en reageer bijna altijd... Maar dat wist je al... Keep up the good work!!!

KUS!

Anoniem zei

Hallo Moppie!

Ik lees altijd jouw blogs maar reageer nooit. Wel heb ik soms een previeuw! Ik ben dus een echte lurker! And I love it!

Vooral doooooorgaan!

Tim D zei

lurk!

Anoniem zei

lurk lurk, Jacco

Anoniem zei

Ik lees altijd maar reageer bijna nooit. Dus ook ik ben een echte lurker!!
Maar ik vind het heel erg leuk dat ik toch een beetje mag meekijken ( of moet ik zeggen:meelezen) in je leven!
Vooral doorgaan!!
Liefs Mel

Anoniem zei

Je vraagt nu een lurker een moment van zijn 'heilige' positie af te stappen en zich daadwerkelijk bekend te maken als lurker... dit is zeer schokkend! Een lurker voelt zich prettig in een omgeving waar hij anoniem kan rond lurken én ongemerkt zijn gang kan gaan. Wanneer een lurker, een 'echte' lurker, zoals de geheelonthouder, zich bekend maakt kan dit leiden tot 'ontlurken' (wikipedia). Maar het kan ook van tijdelijke aard zijn, daar ga ik dan maar vanuit!

Na een tijdje nagedacht te hebben, wil ik mij als ‘echte’ lurker toch een keer wagen aan een poging tot ontlurken... maar beloven dat ik het voortzet dat kan ik niet!

In ieder geval wil ik wel zeggen:

Ik lees met veel plezier jou blog Nanda, ga zo door!

Je nichtje uit Rotterdam!

Anoniem zei

Ik ben een toevallige lurker (geweldig woord overigens), misschien ook wel een eenmalige, de toekomst zal het uitwijzen. De blog leest heerlijk.

Anoniem zei

waarom niet:)