14 april 2007

Verliefd

Nog geen drie weken op school en nu al tot over haar oren verliefd. Ik kan me nog goed herinneren wat ze één van de eerste dagen zei toen ze uit school kwam. Ze wilde geen jongensvriendjes. Dat was stom. Nee, alleen meisjesvriendinnetjes. Maar er is niets zo veranderlijk als de mens en dus kwam Juul twee weken geleden thuis en zei: 'Je hebt gelijk Mama! Jongensvriendjes zijn ook heel leuk!' Gelukkig dacht ik nog, er zitten toch aardig wat jongens bij haar in de klas. Maar nee, die andere jongens zijn nog steeds stom! Op één jongen na dan en dat is D.
D. is de man van haar dromen. Dat vertelt ze ons ook. Als ze gaat slapen, droomt ze van D. Als D. op school op haar af komt rennen, wordt ze rood en begint ze te giechelen. Als D. iets doet of zegt, vindt ze het geweldig. Ze glimt van geluk. Als hij haar negeert (of gewoon nog niet heeft gezien), is ze zichtbaar ongelukkig en probeert ze op alle mogelijke manieren contact te krijgen. Gelukkig maakt hij het dan altijd weer goed met een dikke kus op haar wang en een aai over haar bolletje! Ze heeft ondertussen bij hem gegeten en hij is ook hier geweest. En ik begrijp waarom ze op hem valt. Hij is een kop groter, rustig, beschermend en hij is he-le-maal weg van haar. De manier waarop hij naar haar kijkt, doet mijn hart smelten. En dus als het even kan, zie je ze hand in hand opgaan in elkaar. Als we haar vragen of ze verliefd is, beaamt ze dat gewoon en vertelt vervolgens dat hij ook op haar is. Ze heeft al geregeld dat er later getrouwd gaat worden. Zij wil dan mijn bruidsjurk hebben en mijn hoedje, maar ze gaat zelf glazen muiltjes kopen. Ik vraag me alleen nog even af wat D. aan doet. Deze week at hij hier een broodje tussen de middag en vroeg of hij boven mocht spelen op de kamer van Juul. Nadat ik hem had gewaarschuwd voor het hoge poppen- en verkleedjurkengehalte wilde hij toch nog steeds naar boven. Nog geen tien minuten later werd ik geroepen en liep dus richting de kamer van Juul. Juul stond in de deuropening in haar Alice-in-Wonderlandjurk en wie stond er achter de deur gehuld in een paarse jurk, met elfenvleugels, glazen muiltjes en kroon? Juist, D. Hij was de goede toverfee. En ik weet zeker, deze liefde gaat voorlopig niet stuk! Hij past helemaal in haar droomwereld! En wie wil dat nou niet, zo'n droomvent?

Geen opmerkingen: