06 maart 2007

Tante

Het is ontzettend bijzonder om mijn kleine zusje, inmiddels 29 jaar, zwanger te zien. Ik heb altijd geweten dat ze moeder zou worden als het kon. Van jongs af aan speelde ze met poppen en verzorgde ze haar baby's met een natuurlijk talent. Toen ze eenmaal de leeftijd had bereikt dat ze mocht oppassen, was haar agenda volgeboekt. Ondanks dat ze erg consequent was en af en toe best streng, liepen de kinderen met haar weg. Al die oppas-adresjes hebben haar een hoop geld opgeleverd!
Ongeveer 7 maanden geleden vertelde ze ons, samen met haar vriend, dat ze zwanger was en iedereen was dolenthousiast. Voor mijn ouders wordt dit het derde kleinkindje, mijn broertje wordt voor de derde keer oom. Maar ik? Ik word voor het eerst tante! Ondertussen groeit haar buik en iedere keer als ik haar zie, verbaas ik me weer over zo'n wonder. Ze is prachtig zwanger, maar ze is het wel zat. En dus zit niet alleen ik, maar ook zij met smart te wachten op de dag dat het gaat gebeuren. Ze ziet dan niet zozeer uit naar de bevalling, maar wel naar het kindje dat ze in haar armen mag houden. En daar sluit ik me bij aan. Ik kijk ook heel erg uit naar het moment dat ik mijn neefje of nichtje in mijn armen mag houden. Dat ik mijn zus in haar rol als moeder mag meemaken en haar vriend mag zien stuntelen, zoals hij dat zelf zegt, als vader. Ik wacht, met veel ongeduld, op mijn eerste dag als tante!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is heerlijk en geweldig om mama te zijn.....maar het is ook iets heeeeeel bijzonders om tante te worden/zijn!!! Hopelijk duurt het voor jullie allemaal niet zo lang meer.....

Anoniem zei

Mama zijn is wonderlijk bijzonder, tante worden/zijn is speciaal heerlijk leuk!!

we wachten in spanning af....
Wens je zus heel veel sterkte met de laatste loodjes en een goede bevalling! Jij sterkte met wachten op HET telefoontje!!

Liefsss Manon

Anoniem zei

Ik vind elke zwangere vrouw bijzonder, het blijft een prachtig gezicht, die dikke buik!
En elk kindje dat geboren wordt is bijzonder...

Ik hoop dat Carline niet zo lang meer hoeft te wachten op die kleine!

Anoniem zei

Wat lief van jou!! Ik had er niet bij stil gestaan maar jij wordt inderdaad voor de 1e keer tante! Nou dat bevalt goed hóór tante zijn en ik kan het weten. Ben zelf geen moeder nu "alleen maar" tante maar ik voel me wel een beetje mama van ze. Ben benieuwd wat het gaat worden....we wachten met z'n alle met spanning af.

Liefs,
Maj

Anoniem zei

Joehoe!
Hier een berichtje van de moeder-in spe-herself!
Ja Nan, tante zijn is echt geweldig! Als het moeder zijn half zo leuk is, mag het snel gebeuren.

Vrijdag is officieel dé dag, maar helaas nam de verloskundige vanmorgen de gevreesde woorden '42 weken' in haar mond..... Pfffffffffff. Wij wachten af......

Kus van zwangere (en inmiddels superbolle) zus