24 februari 2007

Vrienden

Vriendschappen bestaan er in alle soorten en maten. Er zijn vrienden met wie je eens in de zoveel tijd een afspraak maakt en er zijn vrienden die je het liefst wekelijks zou willen zien. Er zijn vrienden met wie je kunt lachen en er zijn vrienden bij wie je kunt huilen. Er zijn vrienden die je overdag belt en er zijn vrienden die je 's nachts uit hun bed kan bellen. Vrienden...
De afgelopen week ben ik uit eten geweest met een stel 'oude' vrienden. Tien, twaalf jaar geleden behoorden zij tot mijn vriendengroep. We zaten bij elkaar op school en kenden elkaar via via. We hebben amper bij elkaar in de klas gezeten, maar het was een leuke groep. Ik deelde een hoop met die mensen, met sommige alles. Toen onze stages begonnen en uiteindelijk de diploma's op zak waren, verloren we elkaar uit het oog. Vriendschappen lopen soms zo. Deze week dus met elkaar aan tafel. Het gesprek liep af en toe wat stroef. We zijn allemaal een andere kant opgegaan en ik realiseerde me dat de vriendschap nooit meer hetzelfde zou kunnen worden. Geeft niets, het was een gezellige avond en wie weet gaan we over tien jaar nog eens op herhaling.
Twee dagen geleden kreeg ik een sms van iemand waarin stond dat hij mij miste. Gek genoeg miste ik hem een tijd geleden heel erg en had daar verdriet van, maar het gemis ging over. En nu geeft hij aan dat hij weer onderdeel van mijn leven wil zijn. Misschien dat ik binnenkort eens een afspraak met hem maak. Hapje eten. Kijken of we die vriendschap wel nieuw leven in kunnen blazen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Vriendschap verdubbelt je vreugde en halveert je verdriet!

Wiske