10 januari 2007

Lief

Nadat we Juul naar het kinderdagverblijf hebben gebracht, begint onze ochtend samen. We vermaken ons altijd erg goed met z'n tweetjes. Dinsdagochtend doen we altijd wat boodschapjes en gaan daarna een visje kopen bij de viskar. Dat is vaste prik en ik moet niet proberen eronder uit te komen. Zo ook deze dinsdag. We waren nog niet door de draaideur van de supermarkt of Sep stond al bij de viskar. Ik probeerde hem nog mee te lokken naar de fiets, maar ik had wel in de gaten dat dat geen zin had. Ik zei hem nog dat ik geen geld bij me had, maar ook daar trapte hij niet in. Dus er zat niets anders op dan mijn portemonnee te pakken en te kijken of er nog wat geld inzat. Het bleek dat ik nog €2 op zak had. En dus liep hij vol trots met zijn muntje naar de meiden van de viskar. 'Visje kopen' riep hij. Ondertussen kennen de meiden hem al en begroeten hem enthousiast en iedere keer draait hij zijn hoofdje verlegen weg. De kibbeling moest nog klaargemaakt worden en dus moesten we even wachten. 'Mama tillen?' vroeg hij met benepen stem. Hij wil graag alles zien, dus met Sep op de arm gekeken hoe ze de kibbeling kruiden en vervolgens in het frituurvet laten glijden. Sep begint te zingen: 'Visje, visje in het water' en ik bestudeer hem van opzij. Hij ontroert me. En voor ik weet wat er gebeurd, draait hij zijn gezichtje naar de mijne, geeft me een zoen en zegt: 'Ik mama lief'. Tranen springen in mijn ogen. Ik druk hem nog wat dichter tegen me aan en fluister in zijn oor: 'Mama vindt jou ook heeeeel lief!'

3 opmerkingen:

Anoniem zei

*smelt* ik zit hier met tranen zo ontzettend lief, de mooiste momenten die er zijn!!

Liefs Manon

Anoniem zei

och.... smelt ook helemaal!
Lief hoor!!
Genieten van zulke momenten!!!

Groetjes Mel

esther zei

Zaaaalig!