07 december 2006

Sinterklaasavond

Wie denkt dat Sinterklaas voor mij voorbij is, heeft het mis. Ik zit er nog middenin. Gedichten verzinnen, kadootjes inpakken, een surprise maken, het behoort allemaal tot mijn takenpakket de komende dagen. Bovendien mag ik daarnaast ook nog eens tassen gaan pakken. We gaan een weekend naar het Land van Bartje in Drenthe. Ons fameuze familieweekend zit er weer aan te komen! Zaterdagavond zal ik pas rusten. Onder het genot van kilo's Sinterklaasvoedsel vier ik Sinterklaas met mijn familie. Geen kinderen, alleen volwassenen. Het begint met het uitstallen van de cadeaus en dat op de gevoelige plaat vastleggen. Ieder jaar zegt mijn moeder hetzelfde; 'Jongens, dit is veel te gek! Moet je kijken wat een cadeaus!' en ieder jaar beaamt iedereen het, maar hoopt dat het volgend jaar weer zo'n stapel zal zijn. Dan hebben wij er een sport van gemaakt om bij ieder cadeautje een gedicht te schrijven. Toegegeven, het ene gedicht is het andere niet. Bovendien pikken we de kouwe kant er altijd zo uit, maar dat mag de pret niet drukken. Tussen alle cadeautjes en gedichten door, krijgt iedereen een surprise. En dat zorgt voor de meest hilarische taferelen. Op zo'n avond realiseer ik me weer wat het is om familie te hebben! Hoe het is om weer samen te zijn met de mensen die me het langst, en waarschijnlijk ook het best, kennen. Mijn meest dierbaren! Het zijn keer op keer bijzondere avonden. Naast de slappe gedichten ook gevoelige, waar ieders ziel en zaligheid bloot in wordt gelegd. Wij, als familie, zijn het beste op papier. Ik ben dus heel benieuwd naar onze aankomende Sinterklaasavond. Er is nieuwe aanhang bijgekomen en ik weet dat ze zich ernstige zorgen maakt. En dat is heel slim van haar, want naast de gevoelige snaar die we vaak proberen te raken, proberen we nog harder om iemand lekker voor lul te zetten! Ik ben er bijna klaar voor!Heerlijk avondje moet nog komen, avondje van Sinterklaas!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Zus heeft er ok zin an!!! Laatste voorbereidingen, op mijn werk zelfs....! Het wordt weer gieren van de lach, heerlijk!

Anoniem zei

Deze kouwe kant ziet de bui alweer hangen... Maar ja, ik zal braaf meezingen, paardje rijden door de kamer en meelachen met die o zo doorzichtige en 'grappige' gedichten.

Maandag denk ik dan terug aan, eigenlijk toch wel, een geweldig weekend! En ben ik trots dat jullie me hebben willen opnemen in jullie gedichten (en familie!).

Dikke kus, je 'angstige' zwager

Anoniem zei

Heel veel plezier het komende weekend.Ik kijk al weer uit naar je verslag!!!
Blijf vooral doorgaan met schrijven!!!!!

Liefs van een genietende lezeres uit Rotterdam

Anoniem zei

Heel veel plezier toegewenst!!!