14 december 2006

Kerstsfeer

'Is er een kerstsfeer hier in huis?' vroeg Juul mij dinsdag. Ik keek eens even rond en zag de laatste resten van Sinterklaas. 'Nee, lieverd'. We hadden pas afgelopen weekend afscheid genomen van Sinterklaas en de Kerst leek nog zo ver weg. 's Avonds toen we met z'n viertjes aan tafel zaten, werd er een afspraak gemaakt. Anton zou woensdagmorgen vroeg beginnen op zijn werk en kon dan rond 16.00 uur thuis zijn. Dan zouden we z'n allen naar tuincentrum Overvecht rijden en een kerstboom gaan kopen. De woensdag brak aan, het werd 16.00 uur en Anton kwam thuis. Het was 16.10 uur en daar stond de familie voor de deur van het tuincentrum. Normaal gesproken moet er binnen van alles bekeken worden, maar de kinderen liepen regelrecht naar buiten. Wij renden er achteraan. Buiten aangekomen, ging ieder zijn eigen weg. Gelukkig leidde de weg van Anton en mij naar dezelfde bomen. Helaas leidde de weg van Juul naar de kleine coniferen. En daar stond hij dan...het zieligste conifeertje wat ik ooit gezien heb. En het kleine conifeertje riep naar Juul; 'Kies mij. Neem mij. Ik wil met jou mee.' Het heeft ons heel wat overredingskracht gekost om haar mee te krijgen op onze weg. Anton pakte de eerste kerstboom om te kijken of het wat zou zijn en ik hoorde achter me; 'Nee nee, jullie zoeken de kerstboom niet uit! Dat doe ik!' Na een heleboel 'die niet' zakten de moed ons in de schoenen. Maar toen Anton de zoveelste kerstboom de lucht instak, riep Juul (tot onze stomme verbazing) 'PRACH-TIG! Dit is onze boom Papa! Goed gedaan!'
En nu staat die boom midden in de huiskamer. Nadat ik vanmorgen had getest of alle lampjes het nog deden, heb ik ze in de boom gehangen. Daarna uiteraard weer de stekker in het stopcontact en ik was gelukkig. Gelukkig omdat het me nog nooit gelukt was om in één keer alle lampjes op de goede plek te krijgen. De boom stond er prachtig bij en terwijl ik er om heen liep, viel het ene na het andere lampje uit en voor ik het wist, was er geen lampje dat nog brandde. Rustig blijven, dacht ik nog. Maar van binnen heb ik het dan al gehad. Alles geprobeerd, niets hielp. Dus terug naar het tuincentrum en nieuwe lampjes gekocht. Als ik vandaag nog zin heb, ga ik alle kapotte lampjes er weer uithalen en begin ik vol frisse moed aan het ophangen van de nieuwe. En de kerstsfeer? Dit zit er nog steeds niet in.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Stiiiiiiiiiihille naaaaaaaaaaacht, heeeeeeiiiiiiiiiilige naaaaaaaacht.
Hahaha, wordt vast leuk, joh kerst.

Anoniem zei

Ook hier heeft het heel lang geduurt voodat er iets van een kerstsfeer was..... het begind nu te komen maar nog niet echt van harte.....
Ik sluit mij helemaal aan bij 'tim en sam' het wordt vast leuk kerst!!

Liefs Manon

Anoniem zei

En? Is er nu al wel kerstsfeer??? Ben benieuwd!

Anoniem zei

En??? is het nog gelukt om de kerstsfeer in huis te brengen??