30 december 2006

Bedankt UMC Utrecht!

Nu het einde van het jaar nadert, word ik een tikkeltje sentimenteel. Ik mijmer graag over wat er allemaal is voorgevallen in het afgelopen jaar. Nu is dit jaar heerlijk rustig geweest voor ons. Het oude leventje lijkt weer terug te zijn. Ik voel me goed en als ik mijn agenda zo eens bekijk, kom ik per dag zo'n 12 uur tekort. Maar ook denk ik aan de mensen die belangrijk zijn of zijn geweest in mijn leven. Daar kan ik uren mee bezig zijn. Jaren geleden had Mies Bouwman een steengoed programma: "In de hoofdrol". Deze week zat ik te denken wie voor mij uitgenodigd zouden mogen worden, mocht het zover komen dat ik zo'n programma aangeboden zou krijgen. Ik was er al snel uit. We zouden stoelen tekort komen. Naast Anton, Juul & Sep zouden mijn ouders, zus en broer een zeer grote rol spelen. Daarnaast wil ik mijn vrienden niet overslaan. Maar wie ik zeker eens zou willen bedanken, zijn de mensen die ervoor hebben gezorgd dat ik kan doen wat ik nu allemaal doe. En dat zijn de mensen van het AMC te Amsterdam en het UMC te Utrecht. Ik weet dat een aantal van deze mensen dit blog leest. Ik ben zo vrij om de onderstaande tekst aan deze mensen te richten.

Ten eerste de mensen van het AMC. Ook al heb ik er destijds weinig van meegekregen, het AMC heeft een zeer grote rol gespeeld in het redden van mijn leven. Zij zijn degene geweest die ervoor hebben gezorgd dat ik in het UMC geopereerd en verder behandeld kon worden. Het is bijzonder om te weten dat er mensen zijn die hun uiterste best doen voor een "onbekende". 1000 maal dank!

Zonder iemand te kort te doen, wil ik mijn dank uitspreken aan dr. Lahpor en zijn medisch team. Jullie hebben voor mijn tweede leven gezorgd, mijn herkansing! Het is niet onder woorden te brengen wat dat voor iemand betekent. Het is voor jullie misschien gewoon een feit van je werk doen, maar voor mij is het meer dan bijzonder. Nog voor mijn dertigste leek het leven mij te ontglippen, maar door jullie ga ik nu op naar de 100! Het is zo ontzettend jammer dat iedereen die me zo 'slecht' heeft gezien, me nu niet kan zien. Als je niet beter zou weten, zou je denken dat er niets gebeurd was. Dan ben ik gewoon een gezonde, jonge vrouw die volop geniet van het leven! Het belangrijkste is toch dat ik een gezin kan vormen. Het idee dat dat me bijna ontnomen was, is ondraaglijk. Het feit ligt er dat ik dat aan jullie te danken heb! 1000 maal dank hiervoor!

Daarnaast wil ik iedereen van de afdeling B4Oost bedanken. En met iedereen bedoel ik ook iedereen! Jullie werden mijn tweede huis. Ik geloof niet dat het goed is als je een ziekenhuis als tweede huis beschouwt, maar het geeft wel aan hoe ik het heb gehad bij jullie. De zorg was buitengewoon uitstekend. Het is jammer dat er tegenwoordig zoveel mensen zijn die klagen over de zorg. Ik ben het levende bewijs van de beste zorg die je kunt krijgen. Jullie zijn enorm bijzonder! Jullie verdienen veel meer waardering voor het werk dan dat jullie werkelijk krijgen! Voor jullie ook 1000 maal dank!

En dan mijn rotsen in de branding! Albert, Ben en Eveline. Jullie zijn drie kanjers! Ik heb de tijd met jullie als zeer bijzonder ervaren. Op de meest belangrijkste momenten in mijn leven waren jullie erbij. Van mijn eerste uurtjes naar huis tot het afpassen van mijn trouwjurk. Het was een ongelofelijke tijd. Een rit in een achtbaan waar geen eind aan leek te komen, maar mede door jullie werd het een gezellige rit. Ben, het spijt me nog steeds van die batterijen! Welke gek laat er nou iemand over haar batterijen rijden? Ik dus! Jullie dus ook 1000x dank!

Uiteraard sla ik een heleboel mensen over. Dat is absoluut niet persoonlijk. Iedereen die me, op welke manier dan ook, heeft geholpen ben ik dankbaar. Het is een bijzondere tijd geweest die ik niet snel zal vergeten!

Graag wil ik afsluiten door iedereen (nu dus ook familie, vrienden, lezers en lezeressen) een gelukkig, liefdevol maar bovenal GEZOND 2007 te wensen!

1 opmerking:

Anoniem zei

lieve Nanda

Als eerste een comment!!! Voor jou EN VOOR JE HELE GEZIN een heel GEZOND GOED GEZELLIG EN GELUKKIG 2007 toegewenst door een lezeres uit Rotterdam
Ik heb weer genoten van je schrijven. Ga vooral door in 2007.
Liefs PP