08 november 2006

Ik wil het!

'Ik wil dit! En dat wil ik ook' klinkt het door de kamer. 'Keuk Mama, keuk' roept Sep. Er zijn weer nieuwe folders binnen. Ze komen ogen te kort, want ze willen alles hebben. Al verscheidene malen heb ik gezegd dat ze maar een verlanglijstje moeten maken voor de Sint, maar dat ze niet alles wat ze willen hebben erop moeten zetten. Dan kom je zo hebberig over dat de Sint je maar heel weinig geeft of in het ergste geval gewoon overslaat. Zwaar onder de indruk wordt de folder opnieuw bekeken en blijkt dat toch niet alles zo leuk is als ze dachten. Bovendien maakt Juul nu duidelijk keuzes. Het gedeelte met babyspeelgoed slaat ze over en de pagina's voor jongens showt ze aan Sep. Ze blijft voornamelijk hangen bij de roze pagina's. Prinsessenspullen, kaptafels, Barbies en poppenwagens. En dan wil ze niet alleen de Nijntjebuggy maar ook die van Baby Born. Als ik haar zeg dat ze al een buggy heeft, kijkt ze me aan van 'waar-bemoei-jij-je-mee?' Sep kiest ondertussen ook uit wat hij allemaal wil. Een make-uppop, een computerspel van Dora, een puzzel van Bumba en als klapper op de vuurpijl een pop van Winx. Ik hoop dat Sinterklaas weet van wie welk lijstje is aangezien Sep wel erg veel cadeautjes vraagt die bij Juul op het lijstje hadden kunnen staan.
Op zich begrijp ik hun hebzucht. Ook ik blader met veel plezier door de folders en als ik zeker zou weten dat Sinterklaas heel veel geld had, zou ik mijn hele interieur omgooien! Ik zou een nieuw bankstel vragen en allemaal nieuwe accessoires, van kaarsenstandaards tot kussens. Daarnaast wil ik een groter bed van 180 x 200cm met matras en lits-jumeauxdekbed. Daarbij horen dan weer grotere onderlakens en dekbedovertrekken. Maar aangezien ik mijn kinderen erop wijs dat Sinterklaas een man is van de kleine cadeautjes, verfrommel ik mijn grote-dingen-verlanglijst en begin opnieuw met waxinelichtjes, Dove douchegel en de verjaardagskalender van Vis. Vanochtend kwam Juul met een oplossing. 'Alles wat ik niet van Sinterklaas krijg, krijg ik voor mijn verjaardag!' zei ze tegen Sep. 'Dus geen probleem Sep, vraag maar wat je wil dan koopt Mama het wel.' Ik reageerde meteen dat Mama niet genoeg geld had om de hele Bart Smit of Toys 'r' Us op te kopen. 'Maakt niets uit, Mama' zei ze onbewogen 'dan betaalt Papa wel!'

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Oei, ik had gister de verlanglijstjes van mijn kinders gefotografeerd en gepost in mijn log ('verlangens'). En dat zijn hele lange volgepropte lijstjes :-). Ze weten dat ze toch het meeste niet krijgen en ach, ze zijn al 2 dagen zooo lief ah knippen en plakken samen, dat is voor mama wel errug fijn!

Anoniem zei

Whahahahahaha!!
Juul heeft zeker dat geldboompje achter in de tuin ontdekt...?!!!
Kus van zus

Anoniem zei

Sam zat van de week ook 's even te winkelen in de folders. Dat ging ongeveer zo: "Kijk mam! Een hele grote auto en ooooh, daar ook een grote en daaaaar is Doha (Dora)!!! En die is ook voor Sam en de grote tractorrrr ook!"

Dus.... ben benieuwd hoe Sinterklaas er dit jaar bijzit....