19 november 2006

75

Op het kinderdagverblijf van Juul hebben ze mappen. In die mappen wordt over en weer, door ouders en leidsters, geschreven hoe het met de kinderen gaat. Ieder weekend ging de map mee naar huis en deed ik ons verhaal. Wat hadden we gedaan? Hoe vonden wij de ontwikkeling van Juul gaan? En uiteraard kwam ook af en toe het gedrag van Juul ter sprake. Maar over het algemeen werden het toen-en-toen-en-toen-verhalen. Daar wilde ik vanaf en schreef een ander soort verhaal, meer een column. 'Assepoester' heette het. Ik vond het een leuke 'column' en dus belde ik Anton en mijn moeder om het voor te lezen. Allebei waren van mening dat ik met dit geschreven stukje iets moest doen. Ik heb de Margriet en Libelle overwogen, daarna Ouders van Nu en Kinderen en besloot uiteindelijk om het als blog te 'publiceren'. Ik maakte een blog aan bij Blogger.com en gaf het adres door aan mijn ouders, zus, broer en Anton. Ik vond het niet echt nodig dat iedereen het ging lezen. Ik schreef zo af en toe nog wat blogs en langzamerhand versprak ik me een paar keer en van het één kwam het ander. Op de verjaardag van Anton in januari was onze hele vriendenkring op de hoogte en voor ik het wist, kreeg ik allemaal reacties. De reacties zette mij weer aan om verder te schrijven en nu schrijf ik dus mijn 75ste blog!
Gisteren heb ik ze allemaal weer eens gelezen. Eén jaar in vogelvlucht. Ik vind het erg leuk om te doen maar twijfel ook weleens of ik ermee door zal gaan. Het leuke is dat iedere keer als ik twijfel er wel iemand vraagt wanneer ik een nieuwe blog ga schrijven. En dus blijf ik enthousiast. Ondertussen ben ik wel nieuwsgierig naar mijn lezers en lezeressen! Ik heb het idee dat er heel wat mensen zijn die Nan's wereld lezen. Wie zijn jullie en hoe zijn jullie hier terecht gekomen? Laat dus, voor deze ene keer, van je horen! Blijf ik schrijven!

13 opmerkingen:

Anoniem zei

GEFELICITEERD met je 75ste blog!!!

Elke keer weer lees ik ze met groot plezier, dus vooralll doorgaan!!

liefs en knuffellssss Manon

Anoniem zei

NEE niet stoppen hoor, vind het keer op keer weer geweldig om te lezen, en het raakt me ook heel vaak weer! Op naar de 1000

gr Babs x 3

Anoniem zei

Wij beleven veel plezier,aan
alle verhalen van jullie vier!

Suske & Wiske

Anoniem zei

Ben hier via Tim terecht gekomen, natuurlijk, en vind dat je een heerlijk levendige stijl hebt, en ik leef altijd helemaal mee!
Liefs, Esther

Anoniem zei

Ja, daaag! je gaat echt niet stoppen! Ik heb dagelijks mijn lijstje en die blogs moet ik allemaal even lezen en die van jou staat daar ook tussen, dus.... Ik vind dat je geweldig schrijft, dus doorgaan! Dikke kus!

Anoniem zei

Hoi Nanda, ik ben via Anoek op je site gekomen en vermaak me uitstekend ga zo door groetjes moeder van Anoek

Anoniem zei

Ook ik ben via Anoek op jouw site gekomen en lees je blogs steeds met veel plezier! Zo herkenbaar, en soms zo ontroerend!
Blijf vooral doorgaan!!

Heel veel liefs van Linda en Yarah
(Van de zwangerschapsgym!)

Anoniem zei

Ik blijf ook lezen, hoor! Ik vind het knap hoe je vanuit je gevoel kan schrijven.
Als je trouwens wil weten wie er op je site komen, moet je gewoon een teller op je site zetten, wil ik je best mee helpen.

Anoniem zei

En dan natuurlijk de familie... Je zusje is een trouwe lezer! En je ouders volgens mij ook, maar die lezen anoniem.
Vooralll doorrrrgaan!!
Kus van zus

Nan zei

@ Tim & Sam: Misschien dat je dat snel eens kan regelen voor me! In ruil voor een diner? ;)

Anoniem zei

Ik kom pas sinds kort langs en lees af en toe mee. Vooral door de gemeenschappelijke deler: kids.

Anoniem zei

Op jou uitdrukkelijke verzoek zal ik mij als lezer van je blogs bekend maken.
Mijn naam is Dick van Oosten en ik ben door jou zelf op de blogs terecht gekomen, wat dus impliceert dat ik behoor tot het kringetje ouders, zus, broer en Anton.
Ik deel de blogs met Marry van Oosten en moet haar nog steeds eens vertellen hoe ze zelf deze blogs kan lezen, de blogs worden door mij uitgeprint en door haar opgeslagen.
Ik ben zo vrij geweest het bestaan van je blogs door te geven aan diverse kennissen.
Ik vind het knap dat je gevoelens zo aan een ieder bekend wil maken, meestal grappig, soms emotioneel, maar zo ben je en zo ken ik je en niet anders.
Ik ben trots je vader te mogen zijn, maar ben dat ook op niet bloggende nazaten.
Gefeliciteerd met je 75e blog en ga door, de reactie van ma zal je telefonisch of mondeling tegemoet moeten zien.

Anoniem zei

hier je broer, blijf schrijven.kus