19 oktober 2006

Kleren

Ondertussen ben ik al drie(!) hele zaterdagen bezig om mijn wintercollectie uit te breiden. Iedere zaterdag wordt er kleding gekocht en iedere zaterdag wordt er kleding teruggebracht. Ik kan dit jaar echt niet slagen. Mijn oude, vertrouwde winkels laten me in de steek en de andere winkels die ik tegenwoordig kan betreden zonder dat iemand zich afvraagt wat dat dikkertje daar doet, hebben me niets te bieden. Bovendien zit ik in een fase dat ik ook niks leuk vindt. En dat is lastig kleren kopen.
Toen ik een jaar of 16 was, wist ik ook niet wat ik wilde. Ik wilde er niet uitzien als de rest, maar ik wilde ook niet opvallen met een 'andere' stijl. Ik was toen al behoorlijk aan de maat en ik dank God op mijn blote knieƫn dat korte rokjes en navelshirtjes toen nog niet 'hot' waren. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit rokken gedragen heb tot mijn 30ste. Jurken waren aan mij niet besteed.
Maar sinds ik een wat gangbare maat heb gekregen, sluit ik dat soort kleding niet meer uit. Ook ik kan nu laten zien dat ik een meisje ben. Ik heb een paar weken geleden de stoute schoenen maar eens aangetrokken en heb een jurk gekocht. En als ik het mag geloven, staat 'ie me goed. Ik heb 'm gekocht voor een bruiloft en dacht dat hij daarna in de kast zou verdwijnen. Maar niets is minder waar. De jurk is de was ingegaan, heeft op een haakje gehangen om te drogen, is gestreken en daarna heb ik hem weer aangetrokken. En niet voor een bijzondere gelegenheid, maar gewoon op een doordeweekse dag. Het was even wennen met fietsen, maar ik zette door. Thuisgekomen heb ik de neiging kunnen onderdrukken om een spijkerbroek aan te trekken en zo liep dit meisje voor de tweede keer in haar jurk. Juul was helemaal blij. 'Nu hebben we samen een jurk aan, Mama! En ik vind je heeeeeeeel mooi!' Een groter compliment kan je niet krijgen. Het is beter dan wat Anton over mijn nieuwe blouse zei, die ondertussen dus ook weer teruggebracht is, want dat was niet zo positief. 'Het heeft wel een hoog pyama-gehalte, Nan.'
Jullie begrijpen wat ik zaterdag ga doen...... winkelen.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Toe maar! Mag ik ook 's mee???
Ben echt zwaar aan nieuwe laarsen toe en een leuke rok, en een leuke trui en, en, en......

Anoniem zei

hahaha geweldig, wat kan je toch heerlijk schrijven en met zulke heerlijke kinderen en een man die geen blad voor zijn mond neemt kan het toch niet beter!!! Dan nog maar en keer dat nieuwe winkelcentrum in Almere bezoeken.....(ook geen straf trouwens :-)

Tim D zei

winkelen.....
de hemel op aarde!

Anoniem zei

En, geslaagd?!

Nan zei

@karen: Geen kleren, maar wel ONWIJS GAVE LAARZEN!!!