19 augustus 2006

Secondante

Vandaag houd ik mij verscholen in bed, speel ik geen actieve rol in de opvoeding en hou me erg op de achtergrond. Geen zin en een keelontsteking hebben mij zover gebracht. Bovendien is het prettig om je zo nu en dan nergens mee te bemoeien. En dus hoor ik het schateren van de kinderen beneden, Anton die op zijn manier de kinderen in de hand probeert te houden en voor ik het weet, komt het spul naar boven. Anton zegt nog dat ze stil moeten zijn, maar voor ik het weet, staan ze naast mijn bed. Na een innige omhelsing van Juul, word ik door Sep resoluut uit bed getrokken. "Opstaan. Uit. UIT!!!" en dus sta ik op. Ik probeer mijn passieve rol te behouden vandaag. Het lijkt me lekker rustig. En Anton kan het ook goed in z'n eentje af. Ik word gewoon een soort secondante. Als hij het even niet weet, speelt hij de vraag door en mag ik het antwoord gaan zoeken. En als ik het ook niet weet, winnen we vandaag geen schoonheidsprijs voor opvoeden en huiselijke beslommeringen. Maar daar komen we dan ook wel weer overheen. We hebben nooit aan spelletjes meegedaan om te winnen. Wij doen spelletjes voor de gezelligheid!

Geen opmerkingen: