02 maart 2006

Missen?

Vandaag ga ik samen met Juul op vakantie. Ja serieus, ik laat mijn twee mannen achter en vertrek richting de Alpen voor een week lang genieten van sneeuw en zon. Ik laat de boel de boel en ga heerlijk relaxen en allemaal dingen doen waar ik thuis niet aan toe kom. Dat houdt voornamelijk in dat ik ga lezen en slapen. Een aantal maanden geleden kocht ik een stapel goede boeken, maar heb er nog geen letter uit gelezen. Er ligt een stapel tijdschriften op me te wachten, nou daar heb ik een aparte sporttas voor nodig. En ik heb de handleiding van mijn nieuwe Nokia 6230i ook alvast klaargelegd om mee te nemen. Ik ben er helemaal klaar voor!
Mijn schoonmoeder waarschuwde me, inclusief het dreigende vingertje, dat ik mijn mannen en mijn leventje thuis wel enorm zal gaan missen. Maar dat weet ik nog zo net niet. Daar ben ik heel eerlijk in. Ik mis mijn man en kinderen niet zo snel. Althans dat is eerder nooit gebleken. Misschien deze keer wel, maar het zou mij verbazen. Ik stap vanavond in de auto en wordt naar de plaats van bestemming gereden. Daar word ik in de watten gelegd door mijn vader die alle maaltijden verzorgd en daarbij ook nog de was doet! Ik heb geen verplichtingen, geen afspraken, geen telefoon. Juul kan zich prima alleen vermaken en dus kan ik eindelijk eens wat lezen. We nemen een portable DVD-speler mee en dus kan ik mijn ogen even laten dichtvallen, terwijl Juul naar Assepoester kijkt. Ik kan lekker een terras opzoeken en in de zon gaan zitten. Geef Juul een paar boekjes en je bent twee gluhwijntjes verder. Klinkt toch als geweldig!

Nu even een situatieschets van een dagje thuis. Kids uit bed halen, wassen, aankleden en ontbijten. Juul naar het kinderdagverblijf brengen en weer terug. Dat alles op de fiets, door weer en wind. Dweilen, was ophangen, opruimen en stofzuigen niet te vergeten. Juul weer ophalen. Lunch. Kids naar bed. Snel strijken en was wegvouwen. Kids uit bed halen. Fruit eten. Televisie aan. Met K3 dansen. Tussendoor ruzies zien te sussen. Kids opvoeden. Eten koken, kids naar bed brengen, speelgoed opruimen en dan nog even de dingen doen waar je de hele dag nog niet aan toegekomen was, zoals naar de supermarkt voor de wekelijkse boodschappen, mijn badkamer schrobben of de keuken eens een keer goed onder handen nemen. Deze week was met beide kinderen een drama. Sep klimt overal op en in dus daar zit ik de hele dag achteraan. Juul wordt de laatste tijd wat driftig, zeker tegen haar broertje. Ik heb mijn twee schatten deze week meerdere malen uit elkaar moeten halen omdat ze elkaar knepen, sloegen of in elkaars haren hingen. En als klapper op de vuurpijl heb ik Sep deze week uit onze vijver mogen vissen. Zeiknat, over zijn toeren en nu dus strontverkouden.

Aan Anton en Sep zal ik heus wel denken deze week, maar mijn leventje thuis missen? Ben bang van niet!

5 opmerkingen:

Henk zei

Kdenk het ook niet .... lekker effe der tussenuit ... geniet ze ...

Anoniem zei

Je bent er wel 's aan toe, een keer helemaal niets doen! Ik heb je agenda al vaker gezien, jij hebt eigenlijk 48 uur per dag nodig en dan kom je nog te kort!
Geniet ervan!

Anoniem zei

tuurlijk denk je aan ze! maar missen neuh dat zou ik ook niet doen... Ik hou vreselijk veel van mijn mannen maar.......

geniet van je weekje laat je lekker verwennen, ontspan & geniet!

liefs Manon

esther zei

Veel plezier!

Anoniem zei

lieverd, viel toch even tegen. was een super vakantie, bedankt voor je humor, je advies en dat je er altijd voor me bent. liefs je broertje.