07 januari 2006

Gen trimmen?

Het nieuwe jaar is weer begonnen en zo ook vele goede voornemens van iedereen. Ook dit jaar gaat iedereen het weer anders doen. Geen sociale verplichtingen meer. Hoe vaak hoor ik niet: "Volgend jaar Kerst blijf ik thuis hoor! Geen verplichte familiebezoekjes, geen gourmet, gewoon de hele dag in bed blijven en 's avonds boerenkool eten. Ik erger me kapot aan die dagen, moet ik zeker verplicht gezellig gaan doen? Nou, dacht het niet!" Maar degene met de grootste mond zit volgend jaar gewoon weer te gourmetten met zijn of haar hele familie. GEZELLIG! Verjaardagen ook zo iets... niemand heeft er nog zin in, maar uiteindelijk gaan we allemaal. Maar dit jaar doen we dat dus niet meer. Dit jaar zijn we open en eerlijk, zeggen we dat we er geen zin in hebben, liever een andere keer langs komen omdat het op de verjaardag echt heel ongezellig is. Nou ik ben benieuwd!

Ook is iedereen weer gestopt met roken. Nou applaus hoor! Ik wacht weer rustig af en laat de asbak gewoon buiten staan, want voor dat je het weet is iedereen weer begonnen. "Ja meid, ik werd er zo dik van, nou dan kan ik maar beter weer gaan roken. Maar ik sport er nu bij en dat scheeeeeelt!" Denk je het zelf? Maar ook sporten staat hoog genoteerd in de goede voornemens top tien. Dit jaar gaan we dus allemaal sporten. Het zal dus knap lastig worden voor iedereen om een sportschool te vinden waar je ten alle tijden kan gaan sporten. Ik denk dat daar de markt zit, daar kun je nu geld mee verdienen. Open een sportschool!

En dat brengt ons naar de nummer 1 van de top tien! Iedereen wil dit jaar afvallen! Geweldig voornemen! Ik ben een van die miljoenen mensen die ook graag af wil vallen. Dus streng op dieet, ben weer gaan zwemmen, heb een crosstrainer aangeschaft (alleen nog niet in elkaar gezet, maar ben druk bezig met het lezen van de gebruiksaanwijzing) en probeer meer te bewegen. Maar het blijkt dat dat allemaal niet meer nodig is. Mijn lieftallige moeder heeft een krantenartikel voor mij bewaard (zou ze me te dik vinden???). Het gaat over een pil Genotrim genaamd. Het is de nieuwste afslankpil en natuurlijk werkt deze net als alle andere afslankpilletjes. Toch ben ik geprikkeld. Er wordt een DNA-onderzoek gedaan met wangslijmvlies (kost maar €325) en met de uitkomst ervan wordt er een speciale pil voor de persoon in kwestie gemaakt (voor zo'n pillenkuur ben je tussen de €40 en €80 kwijt). Binnen een aantal maanden is je gewicht op peil en je stofwisseling weer op de goede weg. Interessant! Het blijkt dus dat je niet zelf moet gaan trimmen, maar je gen moet aan de slag. Je kan lekker blijven eten en drinken wat je wil en toch val je af. Klinkt als een walhalla! Ik ben in de zevende hemel terecht gekomen! Helaas word ik ook zo weer naar beneden gedonderd door mijn relativeringsvermogen. Ik besluit het even aan te zien. Misschien kan iemand het alvast proberen, bekijk ik het resultaat en ga dan mijn wangslijmvlies verzamelen. Want voor ongeveer €400,- weeg ik straks 65 kilo!

Gelukkig nieuwjaar en succes met al jullie goede voornemens!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

klinkt allemaal lekker positief.goede voornemens zijn er net zoals regels om gebroken te worden. en JA ook volgend jaar zit ik weer gezellig met mijn hele fam aan tafel me vol te stoppen. en ook dan voor volgend jaar het goede voornemen te maken om meer te gaan sporten. kus je liefste broer

Anoniem zei

hmmm gen trimmen lijkt mij wel wat.... wie o wie gaat het proberen???????

Goede voornemens.. tja zelf heb ik er maar één ik ga meer genieten!

kuzzie Manon