05 januari 2009

Voornemens

Ieder jaar is het hetzelfde liedje. We wensen elkaar een gelukkig nieuwjaar, proppen nog snel een paar oliebollen in onze mond, roken de laatste sigaretjes uit ons pakje op en gaan op zoek naar de dichtsbijzijnde (of goedkoopste) sportschool. Het nieuwe jaar is aangebroken en dus worden de goede voornemens uit de kast gehaald, afgestofd en opnieuw 'ingezet'. Veel mensen gebruiken de jaarwisseling voor verandering. Vaak hoor je uitspraken als; "Dit jaar wil ik afvallen" of "Dit jaar stop ik echt met roken". Ikzelf heb ook voornemens, maar die voornemens ontstaan door het jaar heen en gelden niet vanaf 1 januari. In 2008 ben ik bijvoorbeeld in maart naar de Weight Watchers gegaan en ben nu 10 kilo afgevallen en hoop dat te kunnen verdubbelen. In november nam ik me voor om het rustiger aan te gaan doen, mede omdat we erachter kwamen dat Juul Pfeiffer had gehad en nu midden in de nasleep daarvan zit. Sindsdien hebben we pyamadagen en genieten we met z'n viertjes van het thuis zijn en het niets (hoeven) doen. De agenda staat niet meer vol met afspraken en voor het eerst in jaren word ik daar niet onrustig van. Het is goed zo. Het is heerlijk om te kunnen doen waar je zin in hebt zonder constant op de tijd te hoeven letten omdat je nog een afspraak hebt staan. Verder hadden Anton en ik ons voorgenomen om de huiskamer weer eens een beetje te vernieuwen. Maanden geleden werden er al plannen gesmeed, maar het kwam er maar niet van. Op Oudjaarsdag hebben we een dagje Praxis en Ikea gedaan. Afgelopen zaterdag is Anton begonnen met het witten van het plafond en zondag hebben we de muren een nieuw behangetje gegeven. Alles is weer als nieuw en we zijn er heel blij mee! En dat alles omdat we een lege agenda hadden dit weekend! En die lege agenda, dat ben ik wel voornemens vol te houden dit nieuwe jaar! Eens kijken of me dat lukt...

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk weer een blog!
Ik vind het heerlijk om te lezen dat jullie wat rustiger aan doen... IK werd moe van jouw agenda!!! ;-) En inderdaad er is niets mis met 'niets doen'. Het kan absoluut heerlijk zijn!

Ik doe ook nooit aan goede voornemens, daar komt nooit iets van terecht...
Ik ben begonnen met hardlopen zoals je weet en ik heb vorig jaar besloten dit jaar de Dam tot Damloop te doen...
Als ik dan toch een voornemen moet hebben, dan die maar!

Ben erg nieuwsgierig naar je nieuwe huis!

Kus!