03 september 2008

Bewust

Regelmatig wordt me gevraagd wanneer ik een baan ga zoeken. Als ik daarop antwoord dat ik dat voorlopig nog niet van plan ben, word ik meestal vreemd aangekeken. Er wordt ook nog weleens beweerd dat ik niet werk omdat ik ziek ben. Allemaal onzin. Tijdens mijn zwangerschap van Juul heb ik er bewust voor gekozen om thuis te blijven. Nogmaals; bewust. Het was dus een weloverwogen keuze, waar ik overigens nog steeds achter sta en geen spijt van heb. Ik had die eerste jaren niet willen missen, voor geen goud. En natuurlijk is er de afgelopen jaren het een en ander gebeurd waardoor ik tijdelijk niet in staat was om te werken. Maar ik ben ervan overtuigd dat als ik nu zou willen werken, ik daar echt wel toe in staat ben. En toch blijf ik voorlopig thuis.
Weer heel bewust. Ik vind het heerlijk om voor onze kinderen te zorgen en daarnaast heb ik mijn eigen leven. Want naast moeder, vrouw, vriendin, dochter, zus en noem maar op, ben ik heel graag Nanda. En Nanda heeft behoefte aan tijd en ruimte voor zichzelf. Dat ik die tijd en ruimte neem, blijkt niet zo vanzelfsprekend. Dat ik die tijd en ruimte voor mezelf kan nemen, is ook niet vanzelfsprekend. Wat dat betreft heb ik het getroffen met Anton. Toevallig zei hij het deze week nog; 'Het is belangrijk om een eigen leven te hebben. Ons leven houdt niet op bij de kinderen'. Ik ben maar mooi gezegend met zo'n man! Met hem een relatie beginnen was de beste keus die ik ooit gemaakt heb! Bewust!

1 opmerking:

esther zei

Ha! Je hebt helemaal gelijk. Die kinderen gaan tenslotte straks ook hun eigen leven leiden.. we hebben ze slechts tijdelijk in bruikleen.
En dat gezeur van mensen die hun eigen normen en waarden aan je willen opleggen.. inderdaad lekker van je af laten glijden!