24 augustus 2006

Aanrijding

Met de vakantie voor de deur heb ik op de valreep nog even wat schade gereden aan onze auto. Dinsdag reed ik, bij mijn ouders, naar de supermarkt voor een pak Kip Siam en bij het verlaten van de parkeerplaats rijdt er een auto tegen mijn auto. De schuldige? Ik zeg de tegenpartij en hij zegt dat ik het ben. Helaas dacht mijn verzekering er ook zo over. Ik verlaat een uitrit, een parkeerterrein en hij rijdt op een rechtdoorgaande weg. Helaas stond zijn knipperlicht aan en was ik er dus van overtuigd dat hij af zou slaan richting supermarkt, echter hij beweerd anders. Hij was he-le-maal niet van plan om af te slaan. Zijn woord tegen het mijne. Maar eerlijk is eerlijk. Het was een sympathieke man, alleen jammer dat hij zijn fout niet toegaf. De verzekering mag het van mij verder uitzoeken.
Ondertussen speelde de gedachte van het niet op vakantie gaan door mijn hoofd. Mijn deur kon amper open en sloot ook niet meer zo goed af. Het zou natuurlijk dagen duren voordat alle benodigde onderdelen aanwezig zouden zijn in de garage en wij zouden geheid een paar dagen vakantie missen. Mijn broer dacht daar gelukkig anders over. Begon wat te duwen, te trekken en te buigen en oké, de deur sluit niet meer zo perfect af als voor de aanrijding, maar voldoende om er mee naar Frankrijk te rijden. We hebben er nog even een expert naar laten kijken en we kregen groen licht!
Eèn ding heb ik wel geleerd: Mijn hart is sterker dan ik dacht. Het heeft een flinke dreun gehad, maar het bleef gewoon werken. Zo zie je maar weer; aan ieder nadeel zit een voordeel!

1 opmerking:

Anoniem zei

beste nan, heel jammer nu die schade aan de auto ondanks dat een hele fijne vakantie, goeie keus om er toch voor te gaan, en laten we eerlijk zijn er zijn ergere dingen dan schade aan materieel,
verder de opmerking dat "de uitrit" van een parkeerplaats niet altijd volgens de wet als uitrit wordt bestempeld en derhalve het verkeer dat over de doorgaande weg rijdt en waarvan jij van rechts komt aan jou de vrije doorgang dient te geven,
ik meen het te mogen weten omdat ik een aantal jaren met het bijltje heb gehakt van regels mbt o.a. verkeer in het Brabantse(maar sinds kort ff niet meer en de regels elders zijn echt niet anders of veranderd sindsdien)
enfin je verzekering zal het wel verder regelen, maar toch goed om de situatie terplaatse eens op foto vast te leggen en voor te leggen aan deskundigen, dit ivm met jou verval van no-claim of wat dan ook, punt