18 juli 2006

Autootje

De vakantie van mijn moeder is begonnen! Wat maakt mij dat uit, hoor ik je denken. Voor jou misschien niets, maar voor mij een heleboel! Want als mijn moeder vakantie heeft, gáát ze ook op vakantie. Deze keer is het 12 dagen Kreta en een weekje vasteland Griekenland. En als ze op vakantie gaat, staat haar autootje maar niks te doen. En dat vind ik zo'n zielig gezicht, vandaar dat ik me over het autootje ontfermd heb. Ik heb de sleutel en autopapieren gepakt en heb het autootje meegenomen naar Almere. En ik heb hem beloofd dat we iedere dag een stukje gaan rijden. Daarna heb ik de telefoon gepakt en heb mijn agenda volgeboekt voor de komende anderhalve week. Wat een vrijheid! Ik kan overal naartoe, waar ik maar wil. Het hoeft niet... maar het kan wel. En dat stemt mij gelukkig. Ik heb niet meer het idee dat ik vastzit en geen kant op kan. Ik kan winkelen wanneer ik wil, boodschappen doen wanneer ik wil, ik kan weg wanneer ik wil! Dat kan ook wel op de fiets, maar neem maar van mij aan dat vele dingen per auto een stuk gemakkelijker zijn. En dus mochten jullie deze week willen bellen of langskomen, niet doen! Ik ben er niet! Alhoewel, gisteren kon ik met vrienden mee naar de Sijsjesberg in Huizen. Het schijnt daar erg leuk te zijn. Ik was er nog nooit geweest, maar waarschijnlijk was mijn eerste dagtochtje mij niet gegund. Terwijl ik mijn badpak al in een tas geslingerd had, begon Sep over te geven. Alles eruit. 'Naar bed' zei hij. En dus kon ik mijn eerste date afbellen. Uiteindelijk maar goed, want Sep heeft de hele verdere dag op bed gelegen. Hij heeft niet meer gespuugd, maar in plaats daarvan ging hij aan de race. Het autootje bleef dus een dagje staan, maar dat maak ik de komende dagen wel goed!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik hoop voor jou dat het autootje airco heeft, want het wordt morgen 35 graden.

Wiske

Anoniem zei

Volgende keer gaan we gewoon met z'n allen naar de Sijsjesberg! Wij zijn trouwens naar Bergen aan zee geweest... Was heerlijk daar, bijna koud! (Ik had kippenvel!!!!!)

Kus!