07 mei 2006

Slapen

De oplettende lezer(es) van deze blog zal zien dat deze geschreven is op zondagmorgen rond een uur of negen. Dat is vrij vroeg, al zeg ik het zelf. Maar deze zondag begon vèèèèèl vroeger, namelijk om vijf over half zeven. Sinds Juul zelf naar beneden komt, is uitslapen bij ons passé. Konden we voorheen tot een uurtje of negen, half tien uitslapen... nu begint de dag rond een uur of zeven. Vanmorgen dus zelfs rond half zeven. Ik nam Juul bij ons in bed en zei dat ze nog even moest gaan slapen. Helaas zat dat er niet in. Mevrouw begon een gesprek aan te knopen. Eerst met mij en toen ze geen reactie kreeg, was Anton aan de beurt. Vervolgens hoorde we ook Sep roepen en dat was voor Juul aanleiding om terug te gaan roepen dat we eraan kwamen. Daar moet je dan niet te lang mee wachten en zo werd ons tijdstip van opstaan door de kinderen bepaald. Rond half acht zaten we met z'n viertjes beneden. Juul rende meteen naar haar speelgoed en pakte haar dokterskoffer. Vijf minuten later was zowel bij Anton als bij mij chronische vermoeidheid geconstateerd. Uiteraard niet door dokter Juul, maar dat terzijde.
Om acht uur liepen er twee verklede kinderen door ons huis. Allebei met een roze jurk en dus waren ze Doornroosje. De keuken was omgetoverd tot de hoogste torenkamer, Anton was de prins en ik uiteraard de dertiende (boze) fee. En nu zitten Anton en ik te wachten. Te wachten tot Doornroosje zich naar de hoogste torenkamer bevindt alwaar zij zich zal prikken aan een spinnewiel. En dan gaat het hele kasteel 100 jaar slapen.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Kinderen....

Anoniem zei

Joepie!!!! Spelen!!!! Leuk toch?! Altijd lol met die kleintjes!!! Hahahaha.... Zal ik dan maar wachten met een "groot bed" kopen voor Sam? Hij komt er nu (nog) niet zelf uit....

Anoniem zei

owhhhh wat erg... zo vroeg......
Mischien toch mar iets maken dat ze niet zomar nar beneden kan....

En als ik dit zo lees ben ik zoooooooo blij da die van mij al 13 & 8 zijn die kunnen al heeeeeel goed voor hun zelf zorgen!!!

Nan zei

Anoek, nog geen groot bed kopen! Geniet nog even van je nacht- en ochtendrust! Haha!

Anoniem zei

dat ik nog blij kan zijn dat die van ons pas 9 weken is....en ik o zo vertederd ben als ik een grote smile krijg om 06.30 uur 's ochtends (voor die tijd kan ie lachen wat ie wil maar dan vind ik het echt niet leuk!!) en het dan ook heerlijk is dat ie daarna nog even gaat slapen.,.....zou de natuur dat ook zo bepaald hebben dat je langzaam mag wennen........

Anoniem zei

snel weer die deur hendel omhoog!
liefs Jacco

Anoniem zei

Jaaaaa weet er alles van! Alhoewel Merlijn nog wel genegen is even tussen ons in te gaan liggen zonder een gesprek aan te knopen..